Tuesday, January 11, 2011

ala ala Jamie Oliver?

pagi selasa yang mulia ni, aku x ada kelas. bangun pagi pun lambat. bangun2 je buka TV dan terus tengok 5 rencah 5 rasa ni. actually TV aku akan sentiasa buka siaran TV3 sebab siaran lain tak dapat. hikkk. kasihan!!

mula2 ingat, si cef, Sherson Lian, ni macam cef2 biasa. bila 2 kali tengok, luar biasa :) unik. extraordinary rasanya (sebagai seorang cef di Malaysia). apa yang paling penting,, he's so cute! haha. aksi dia sentiasa spontan. cara memasak juga sangat sempoi. tak payah la nak ber'protokol' sangat kan kat dapur. itulah realiti. macam tu lah cef lain memasak didapur. macam cef wan, jamie oliver, dan yang lain2. jadi, rancangan ni tak lah jadi terlalu serius. aku lebih banyak ketawa je rasanya tadi kot. (kakak aku kata aku memang kuat ketawa)

selain cef nya yang cute dan bagaimana dia memasak, banyak lagi info menarik tengtang makanan yang diselitkan dalam program ni.




ingat kan hanya aku yang perasan tentang kemunculan cef ni di kaca TV, rupanya, bila aku google 'Sherson Lian' tadi,,, banyak dah orang yang sudah menulis pasal dia. ada ang kata, dia ala2 Jamie Oliver. hmm. lebih kurang kot. hopefully lepas ni, kelas pagi selasa selalu batal. dapat lah aku tenggok gelagat cef comel nii. :D

wahh. sempoii la lu :)) i like!

5 comments:

Nurul Baiti said...

hye there salam
sangat kebetulan pulak ai pun baru update blog ai pasal chef ensem ni..btw bole i pollow u tak ? ^_^

aha said...

pertama kali tertengok rancangan ni tadi,
terpegun tgk cara dia masak dan host the program.
tak sangka ada lelaki handsome boleh masak.
heheh...

Linda Kamal said...

heee. sure la boleh follow :) sila :) hmm. memang tak sangka kan,, hensem dan teror masakk :)

Melissa Sara Echa Gabriel said...

waaaa. memang hensemm :)

AiNun NaZiroh said...

1st tyme tgk teruja aku..huhu..sgt2 hnsem ok..